Selv en moden virksomhed kan tænke nyt!

Du har hørt det mange gange før. ”vi arbejder med bæredygtighed bla. bla. bla.”.

Vi vil gerne tage dig på en (forhåbentlig) lærerig tur i vores virksomhed,
for selvom vi er +100 år gammel, ja så ændrer krav & forventninger sig også til os som emballageproducent.

Det har nu heller ikke været helt skidt. Faktisk er der gået lidt sport i den for os. Så meget, at vi har investeret i at få udviklet en undersøgelse på vores ”HotSpots”, målt op i mod de materialer vi konkurrerer mod.

Du tænker måske nu – ”hvad pokker er HotSpot?”

Jo i al sin simpelhed, er det et total overblik over hvor meget, (eller hvor lidt) vi ”sviner” i vores virksomhed, lige fra indkøb, transport, produktion & affaldshåndtering.

Bid gerne mærke i den markante forskel vi differentiere os med på affaldsdelen. Og hvorfor så det?

 

 

(Affaldsdelen er den øverste “dunkle” grønne klods, hvor vores emballage er

kolonnen til venstre, målt op mod træ & finér) 

Jo – fordi alle vores produkter kan genbruges & materialet kan genanvendes 100%.

Der er ingen såkaldte ”left overs” og dét kan man kalde cirkulær økonomi. 

 

 

 

At vi så også er bedre på alle andre målepunkter, skammer vi os bestemt ikke over. Faktisk det modsatte.

Derfor har vi valgt yderligere 3 ret store tiltag i vores hverdag, som er ufravigelige tilgange for os.

  • Vedvarende energi aftaler på hovedkontor & produktion
  • Firmabiler på EL, der sammenlagt kører +200.000 km. Om året
  • Alle vores kunder, får tilbud om mængde der rammer fix ark, der betyder et minimum af produktionsspild.

 

Vil du se & mærke vores tilgang til ansvarlighed på mere end de 3 ovenstående punkter, kan du downloade vores grønne tiltag, som er vores interne rapport på farura.dk/ansvarlighed.

 

Vi mener nemlig at vores tiltag taler for sig selv 😊

Related Articles

AI, 5G og droner – men hvem pakker stadig dine varer?

Jep det er nemlig mennesker!
Velkommen til 2025.
Vi har selvkørende biler, kunstig intelligens der skriver Shakespeare-sonetter (og mødeindkaldelser med alt for mange emojis), og robotplæneklippere, der hedder “Mowgli” som sender dig push notifikationer.

Read more

Emballage og dating, har mere tilfælles end du tror

Paralleller mellem dating-profiler og emballagedesign:
Det handler om præsentation, førstehåndsindtryk og indhold. Forestil dig følgende: Du matcher med en person på en dating-app. Profilbilledet er skarpt. Bio’en er snappy: “Elsker god vin, dybe samtaler og bæredygtighed.”

Read more

Derfor bør din emballageleverandør være en del af din logistikstrategi

Når emballage og supply chain arbejder sammen, opstår de bedste resultater.
I mange virksomheder betragtes emballage stadig som en isoleret indkøbsopgave. Man bestiller, man pakker, man sender.
Men i en moderne, globaliseret og presset forsyningskæde er det en forældet tilgang.
Læs hvorfor her!

Read more

EMBALLAGEN – samfundets oversete superhelt

Vi syntes slet ikke emballagen får nok anderkendelse!
Derfor vil vi gerne prikke lidt til dine perspektiver.

Forestil dig en verden uden emballage.

Nej, vent… stop…
Du kom måske lige til at tænke på dengang en overmoden banan, lå direkte i tasken sammen med dine papirer og din PC?

Read more

3 emballagetrends du skal kende i 2025

Fremtidens emballage: trends og innovationer.

Emballage er ikke længere kun en praktisk nødvendighed – det er blevet et strategisk konkurrenceparameter. I 2025 stiller både kunder, myndigheder og miljø endnu højere krav til, hvordan varer pakkes, transporteres og genbruges/genanvendes.
Hos FARUSA følger vi udviklingen tæt – og vi deltager aktivt i at forme fremtidens løsninger.

Read more

Derfor er billig emballage, ofte den dyreste løsning

– Total Cost of Ownership (TCO): Tænk længere end enhedsprisen!

Når indkøb og logistikafdelinger skal vælge emballage, er det fristende at fokusere på én ting: prisen per enhed. Og det giver mening – på papiret.
Men virkeligheden stopper ikke ved indkøbsprisen. Skader under transport, overflødig vægt, håndteringsproblemer og kundereklamationer, kan gøre den “billige” emballage – til en dyr ”fornøjelse.

Read more