Tjaaaa…. En cykel er også bare en cykel, ville ingen cykelrytter i Tour de France sige.

Tag cyklen på billede og spørg dig selv – ”ville jeg stille op i en konkurrence på den cykel”?

Misforstå os ikke. Der er intet i vejen med cyklen på billede. Men hver ting, til sin tid. Selvom den fortsat løser opgaven med at komme fra A-B, så er den muligvis ikke optimal for at optimere værdikæden mest muligt på rejsen fra A-B og ej heller med de færreste ressourcer.

 

For mange af vores kunder, har det været en oprigtig øjenåbner hvor meget et emballageskift kan betyde.

Hvis man er vant til traditionelle eksportemballager, såsom træ eller finér, (grundet styrke) så er du ”in for a surprise”!

Udover de rystende facts på stablings & ydeevne på Heavy-Duty bølgepap som har en stablingsevne på op til 6 tons, så får du også et markant mindre CO2 aftryk. (se blogindlæg ”sådan reducerer du dit CO2 aftryk”)

Hvorfor er pap ikke bare pap?

På lige vilkår med en kok der skal lave en gryderet, handler smagen ofte om de ingredienser kokken smider i.

Det samme gælder os. Vi har mange muligheder for at påvirke emballagen når det kommer til styrke.

Jomfrueligt pap eller genbrugspap?

Alt papir og bølgepap er sammensat af fibre. De fibre er væsentligt længere i jomfrueligt pap, end ved genbrugspap. Derved er styrken også markant større, da fibrene bedre kan holde sammen.

Alle vores sorter af HD pap, er produceret med jomfruligt pap – for netop at sikre styrke og holdbarhed.

Hydrokraftliner eller kraftliner?

Når du folder flapperne ud eller op på en bølgepap, kan du se ned i bølgerne. På begge sider af bølgerne, er der 2 ”ark” som holder bølgerne. Det er det vi kalder en liner.

I vores bedste kvaliteter, bruger vi Hydrokraftliner, som gør vores emballager vejrbestandige. Hvis der ikke er fare for at produkt og emballage kan stå udenfor i en mindre tidsperiode på produktets rejse, kan man sagtens bruge en kraftliner.

 

Bølgepap er ligesom lagkage!

Når vi producerer en emballage til dig, spørger vi ind til forskellige elementer der netop afdækker produkt og rejse. Det gør vi fordi vi skal vide hvordan ”lagkagen”/emballagen skal sammensættes. Hvor mange bølger kræver, hvilken liner skal der bruges, skal det stables og hvordan med transportform. (vi beskriver betragtningerne ved transportform i vores eksportguide. Den kan du hente på vores hjemmeside, eller få tilsendt hvis du ringer til os.

I dette blogindlæg, har vi vedhæftet en video. (Video er i bunden af blogindlægget)

Skulle du mod forventning fortsat tvivle på om pap bare er papir – kan du i videoen se massive metalringe glide ned i en af vores emballager. Fik vi nævnt at den palle vejer 1100 kg. Når den er fyldt op og skal sendes via skib?

Når du har set videoen, venter vi ved telefonen.

Lad os sammen tage et skridt mod en grøn emballage fremtid!

 

Scan QR koden og tilmeld dig

vores FARUSA nyhedsbrev

Related Articles

1 aug 2025

Danske eksport destinationer 2024

Du ved helt sikkert hvor I som virksomhed eksporter hen.
Du ved sikkert også hvor din virksomhed eksporterer det meste af jeres forretning hen.

Men ved du hvor alle andre eksporter hen og ved du hvor Danmark eksporterer mest hen?
Find ud af hvor, hvorfor og om du overhoved får del i den kage!

Read more

1 aug 2025

Hvad er Heavy-Duty bølgepap?

NEJ!!!! Bølgepap er ikke bare pap og nej, bølgepap er ikke bare bølgepap!!!!

Noget af det vi ofte møder i marken, er antagelser om at bølgepap ingen styrke har.
Vi forstår godt antagelsen, men køber ikke præmissen.
Du forholder dig til bølgepap nede fra byggemarked i form af en flyttekasse og det forstår vi. Men det er langt fra den type bølgepap vi producerer.

I blogindlægget, har vi tilladt at smide en Mercedes E klasse oven på en af vores ”flyttekasser”….

Read more

1 aug 2025

Vi I FARUSA …er heller ikke som andre!

Ja, billedet er generet ud fra vores teambillede, men har lige været en tur i “AI vaskemaskinen”

Det er ikke fordi vi er mere sjældne end kønne, men vi kan faktisk noget ingen andre kan.

Det er vi meget stolte over og vi går ydmygt til opgaven,
med mere end 100 års erfaring, retter vi også ryggen og løfter panden!

Read more

1 aug 2025

De 3 klassiske eksport transport metoder

Hvis du eksporterer dine produkter enten via fly, vej eller sø, er det her indlæg lige noget for dig!
Til dig har vi samlet 3 gode pointer du bør have med som vigtige betragtninger – når du benytter en af nedenstående transportmetoder til din eksport.

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du på farusa.dk downloade vores EksportGuide.
Den runder forskellige temaer fra eksportbranchen, lige emballagetype, hvilke overvejelser du bør have med til vores FAQ.
EksportGuiden er også fantastisk til dig som lige har fået en ny kollega, med mindre branchekendskab end du selv har.

Read more

1 aug 2025

Kan man køre rundt i en papkasse!?

Måske er svaret logisk.
Men vi har som minimum, gjort et ihærdigt forsøg!

Bevidste valg kan træffes, lige så vel som bevidste fravalg kan træffes træffes.
Det vigtige for os, er at vores valg altid (i videst muligt omfang), har ansvarlighed for øje

Vi har valgt, at køre så grønt som overhoved muligt.

Vi tilbagelægger mere end 200.000 km. Om året på vores firmabiler. Det gør vi fordi vi gerne kommer ud til jer for at forstå jeres hverdag inden vi taler om emballage.

Read more

1 aug 2025

Få mere ud af din eksport – allerede i morgen!

I det her blogindlæg viser vi dig pakke optimeringer i en skibscontainer.

Dine emballagevaner kan være dyre, ineffektive og ikke mindst besværlige for dine kunder.
Traditionel eksportemballage fejler ingenting. Det har fungeret for mange virksomheder i år hundreder,
men måske er tiden inde til at gøre op med vanerne, tænke anderledes & arbejde mere effektivt.

Read more