PAP er vel bare tykkere papir!?

Tjaaaa…. En cykel er også bare en cykel, ville ingen cykelrytter i Tour de France sige.

Tag cyklen på billede og spørg dig selv – ”ville jeg stille op i en konkurrence på den cykel”?

Misforstå os ikke. Der er intet i vejen med cyklen på billede. Men hver ting, til sin tid. Selvom den fortsat løser opgaven med at komme fra A-B, så er den muligvis ikke optimal for at optimere værdikæden mest muligt på rejsen fra A-B og ej heller med de færreste ressourcer.

 

For mange af vores kunder, har det været en oprigtig øjenåbner hvor meget et emballageskift kan betyde.

Hvis man er vant til traditionelle eksportemballager, såsom træ eller finér, (grundet styrke) så er du ”in for a surprise”!

Udover de rystende facts på stablings & ydeevne på Heavy-Duty bølgepap som har en stablingsevne på op til 6 tons, så får du også et markant mindre CO2 aftryk. (se blogindlæg ”sådan reducerer du dit CO2 aftryk”)

 

Hvorfor er pap ikke bare pap?

På lige vilkår med en kok der skal lave en gryderet, handler smagen ofte om de ingredienser kokken smider i.

Det samme gælder os. Vi har mange muligheder for at påvirke emballagen når det kommer til styrke.

Jomfrueligt pap eller genbrugspap?

Alt papir og bølgepap er sammensat af fibre. De fibre er væsentligt længere i jomfrueligt pap, end ved genbrugspap. Derved er styrken også markant større, da fibrene bedre kan holde sammen.

Alle vores sorter af HD pap, er produceret med jomfruligt pap – for netop at sikre styrke og holdbarhed.

Hydrokraftliner eller kraftliner?

Når du folder flapperne ud eller op på en bølgepap, kan du se ned i bølgerne. På begge sider af bølgerne, er der 2 ”ark” som holder bølgerne. Det er det vi kalder en liner.

I vores bedste kvaliteter, bruger vi Hydrokraftliner, som gør vores emballager vejrbestandige. Hvis der ikke er fare for at produkt og emballage kan stå udenfor i en mindre tidsperiode på produktets rejse, kan man sagtens bruge en kraftliner.

 

Bølgepap er ligesom lagkage!

Når vi producerer en emballage til dig, spørger vi ind til forskellige elementer der netop afdækker produkt og rejse. Det gør vi fordi vi skal vide hvordan ”lagkagen”/emballagen skal sammensættes. Hvor mange bølger kræver, hvilken liner skal der bruges, skal det stables og hvordan med transportform. (vi beskriver betragtningerne ved transportform i vores eksportguide. Den kan du hente på vores hjemmeside, eller få tilsendt hvis du ringer til os.

I dette blogindlæg, har vi vedhæftet en video. (Video er i bunden af blogindlægget)

Skulle du mod forventning fortsat tvivle på om pap bare er papir – kan du i videoen se massive metalringe glide ned i en af vores emballager. Fik vi nævnt at den palle vejer 1100 kg. Når den er fyldt op og skal sendes via skib?

Når du har set videoen, venter vi ved telefonen.

Lad os sammen tage et skridt mod en grøn emballage fremtid!

Scan QR koden og tilmeld dig

vores FARUSA nyhedsbrev

Related Articles

AI, 5G og droner – men hvem pakker stadig dine varer?

Jep det er nemlig mennesker!
Velkommen til 2025.
Vi har selvkørende biler, kunstig intelligens der skriver Shakespeare-sonetter (og mødeindkaldelser med alt for mange emojis), og robotplæneklippere, der hedder “Mowgli” som sender dig push notifikationer.

Read more

Emballage og dating, har mere tilfælles end du tror

Paralleller mellem dating-profiler og emballagedesign:
Det handler om præsentation, førstehåndsindtryk og indhold. Forestil dig følgende: Du matcher med en person på en dating-app. Profilbilledet er skarpt. Bio’en er snappy: “Elsker god vin, dybe samtaler og bæredygtighed.”

Read more

Derfor bør din emballageleverandør være en del af din logistikstrategi

Når emballage og supply chain arbejder sammen, opstår de bedste resultater.
I mange virksomheder betragtes emballage stadig som en isoleret indkøbsopgave. Man bestiller, man pakker, man sender.
Men i en moderne, globaliseret og presset forsyningskæde er det en forældet tilgang.
Læs hvorfor her!

Read more

EMBALLAGEN – samfundets oversete superhelt

Vi syntes slet ikke emballagen får nok anderkendelse!
Derfor vil vi gerne prikke lidt til dine perspektiver.

Forestil dig en verden uden emballage.

Nej, vent… stop…
Du kom måske lige til at tænke på dengang en overmoden banan, lå direkte i tasken sammen med dine papirer og din PC?

Read more

3 emballagetrends du skal kende i 2025

Fremtidens emballage: trends og innovationer.

Emballage er ikke længere kun en praktisk nødvendighed – det er blevet et strategisk konkurrenceparameter. I 2025 stiller både kunder, myndigheder og miljø endnu højere krav til, hvordan varer pakkes, transporteres og genbruges/genanvendes.
Hos FARUSA følger vi udviklingen tæt – og vi deltager aktivt i at forme fremtidens løsninger.

Read more

Derfor er billig emballage, ofte den dyreste løsning

– Total Cost of Ownership (TCO): Tænk længere end enhedsprisen!

Når indkøb og logistikafdelinger skal vælge emballage, er det fristende at fokusere på én ting: prisen per enhed. Og det giver mening – på papiret.
Men virkeligheden stopper ikke ved indkøbsprisen. Skader under transport, overflødig vægt, håndteringsproblemer og kundereklamationer, kan gøre den “billige” emballage – til en dyr ”fornøjelse.

Read more