Kan man køre rundt i en papkasse!?

Måske er svaret logisk.
Men vi har som minimum, gjort et ihærdigt forsøg!

Bevidste valg kan træffes, lige så vel som bevidste fravalg kan træffes træffes.
Det vigtige for os, er at vores valg altid (i videst muligt omfang), har ansvarlighed for øje

Vi har valgt, at køre så grønt som overhoved muligt.

Vi tilbagelægger mere end 200.000 km. Om året på vores firmabiler. Det gør vi fordi vi gerne kommer ud til jer for at forstå jeres hverdag inden vi taler om emballage.

Misforstå os ikke – vi taler meget gerne om emballage med jer, men for at kunne give dig den bedste rådgivning, vil vi gerne besøge jer og forstå hvad der I som virksomhed arbejder med, hvad der er vigtigt for jer og hvad I søger i eksportemballagen.

Bæredygtighed og ansvarlighed går efterhånden hånd i hånd. Måske du kender til det fra din virksomhed.

Vi vil gerne selv træffe grønnere tilvalg – men vi mærker det også i efterspørgslen fra vores kunder. Vi bliver i stigende grad mødt med krav om stillingtagen til hvad vi gør for miljøet og hvordan vi i fremtiden arbejder med at sikre nogle bæredygtige valg.

 

Hvad gør vi i FARUSA?

Jo, udover at køre i ”papkasser” som er fremstillet på en bæredygtig måde, med ansvarlig materiale brug, træffer vi også europæiske tilvalg, så vores eget kundeaftryk på miljøet, er så mildt som muligt.

Derfor er alle vores firmabiler EL drevet og produceret i EU.

At vi så samtidig gerne vil pakke dem lidt pænt ind – så vi trods alt alligevel kommer så tæt på papkassen som muligt, er en anden sag.

Og ja – så er der jo også lidt lækker reklame for dig at se, når vores veje mødes i det nordiske landskab.

Er du sulten på mere?

På vores hjemmeside farusa.dk finder du under ansvarlighed vores interne rapport om grønne tiltag – der hedder lettere, stærkere & Grøn. Den kan naturligvis downloades kvit og frit.

Den går i dybden med de tiltag vi allerede har gjort og med en grøn vinkel på fremtidige tiltag.

                                       

I rapporten finder du også vores produkts livscyklus og CO2 aftryk, som er ganske veldomkumenteret.

 

 

Related Articles

AI, 5G og droner – men hvem pakker stadig dine varer?

Jep det er nemlig mennesker!
Velkommen til 2025.
Vi har selvkørende biler, kunstig intelligens der skriver Shakespeare-sonetter (og mødeindkaldelser med alt for mange emojis), og robotplæneklippere, der hedder “Mowgli” som sender dig push notifikationer.

Read more

Emballage og dating, har mere tilfælles end du tror

Paralleller mellem dating-profiler og emballagedesign:
Det handler om præsentation, førstehåndsindtryk og indhold. Forestil dig følgende: Du matcher med en person på en dating-app. Profilbilledet er skarpt. Bio’en er snappy: “Elsker god vin, dybe samtaler og bæredygtighed.”

Read more

Derfor bør din emballageleverandør være en del af din logistikstrategi

Når emballage og supply chain arbejder sammen, opstår de bedste resultater.
I mange virksomheder betragtes emballage stadig som en isoleret indkøbsopgave. Man bestiller, man pakker, man sender.
Men i en moderne, globaliseret og presset forsyningskæde er det en forældet tilgang.
Læs hvorfor her!

Read more

EMBALLAGEN – samfundets oversete superhelt

Vi syntes slet ikke emballagen får nok anderkendelse!
Derfor vil vi gerne prikke lidt til dine perspektiver.

Forestil dig en verden uden emballage.

Nej, vent… stop…
Du kom måske lige til at tænke på dengang en overmoden banan, lå direkte i tasken sammen med dine papirer og din PC?

Read more

3 emballagetrends du skal kende i 2025

Fremtidens emballage: trends og innovationer.

Emballage er ikke længere kun en praktisk nødvendighed – det er blevet et strategisk konkurrenceparameter. I 2025 stiller både kunder, myndigheder og miljø endnu højere krav til, hvordan varer pakkes, transporteres og genbruges/genanvendes.
Hos FARUSA følger vi udviklingen tæt – og vi deltager aktivt i at forme fremtidens løsninger.

Read more

Derfor er billig emballage, ofte den dyreste løsning

– Total Cost of Ownership (TCO): Tænk længere end enhedsprisen!

Når indkøb og logistikafdelinger skal vælge emballage, er det fristende at fokusere på én ting: prisen per enhed. Og det giver mening – på papiret.
Men virkeligheden stopper ikke ved indkøbsprisen. Skader under transport, overflødig vægt, håndteringsproblemer og kundereklamationer, kan gøre den “billige” emballage – til en dyr ”fornøjelse.

Read more