I det her blogindlæg viser vi dig pakke optimeringer i en skibscontainer.

Dine emballagevaner kan være dyre, ineffektive og ikke mindst besværlige for dine kunder.
Traditionel eksportemballage fejler ingenting. Det har fungeret for mange virksomheder i år hundreder,
men måske er tiden inde til at gøre op med vanerne, tænke anderledes & arbejde mere effektivt.

Hvis du eksporterer via SØ – er det (formentlig) via en container. Det kan både være en omkostningsfuld affære og utrolig ineffektivt, hvis du benytter emballage som træ eller finér i traditionelle dimensioner. Du eksporterer faktisk ofte bare luft.

Ja, du læste rigtigt.

LUFT!

Inden du trykker på krydset i hjørnet af arrighed, så lad os forklare dig hvad vi mener.

 

Der findes typisk 3 slags containere som lastes på et containerskib.

20 fods, 40 fods eller 40 fods high cube.

Alle de 3 container typer, har en bredde på 2.35 M.

Lad os så antage at I eksporterer med traditionel emballage, med traditionelle dimensioner. (EU paller 1200 mm x 800 mm)

Her illustreret via billeder, hvor det blå markeret område er containeren, mens pallerne, ja er pallerne. 

 

Du ser det nok allerede. Målene går ikke op og der vil derfor være spildplads. Samme scenarie vil opstå hvis vi vender den ene op, som vist herunder.

Spildpladsen i det her tilfælde er 30 cm. I bredden. De 30 cm. Skal du lige huske at gange op med containerens længde, for du mister 30 cm. Hele vejen ned gennem containeren. (Det er meget omkostningsfyldt at fragt luft!)

Med vores emballager, skræddersyer vi emballagerne, så de kan pakkes som vist i hvide felter, op det nederste billede.

 

I sidste ende, er det naturligvis dit produkt der bestemmer dimensionerne på emballagen, men muligheden for at optimere pakningen af din container – er langt større med vores emballage.

Det handler om at tænke ud af papkassen og det kender vi nogle der gør – med +100 års erfaring med – nemlig os!

 

Måske du nu tænker – ”pyha, godt vi ikke eksporterer via SØ”

Kan du selv gætte hvad det generelle billede er på optimering af plads, når det kommer til eksport via vej, tog eller fly?

 

Vil du også høre nærmere om dine optimeringsmuligheder?

Scan QR koden og find din rådgiver!

Related Articles

1 aug 2025

Danske eksport destinationer 2024

Du ved helt sikkert hvor I som virksomhed eksporter hen.
Du ved sikkert også hvor din virksomhed eksporterer det meste af jeres forretning hen.

Men ved du hvor alle andre eksporter hen og ved du hvor Danmark eksporterer mest hen?
Find ud af hvor, hvorfor og om du overhoved får del i den kage!

Read more

1 aug 2025

Hvad er Heavy-Duty bølgepap?

NEJ!!!! Bølgepap er ikke bare pap og nej, bølgepap er ikke bare bølgepap!!!!

Noget af det vi ofte møder i marken, er antagelser om at bølgepap ingen styrke har.
Vi forstår godt antagelsen, men køber ikke præmissen.
Du forholder dig til bølgepap nede fra byggemarked i form af en flyttekasse og det forstår vi. Men det er langt fra den type bølgepap vi producerer.

I blogindlægget, har vi tilladt at smide en Mercedes E klasse oven på en af vores ”flyttekasser”….

Read more

1 aug 2025

Vi I FARUSA …er heller ikke som andre!

Ja, billedet er generet ud fra vores teambillede, men har lige været en tur i “AI vaskemaskinen”

Det er ikke fordi vi er mere sjældne end kønne, men vi kan faktisk noget ingen andre kan.

Det er vi meget stolte over og vi går ydmygt til opgaven,
med mere end 100 års erfaring, retter vi også ryggen og løfter panden!

Read more

1 aug 2025

De 3 klassiske eksport transport metoder

Hvis du eksporterer dine produkter enten via fly, vej eller sø, er det her indlæg lige noget for dig!
Til dig har vi samlet 3 gode pointer du bør have med som vigtige betragtninger – når du benytter en af nedenstående transportmetoder til din eksport.

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du på farusa.dk downloade vores EksportGuide.
Den runder forskellige temaer fra eksportbranchen, lige emballagetype, hvilke overvejelser du bør have med til vores FAQ.
EksportGuiden er også fantastisk til dig som lige har fået en ny kollega, med mindre branchekendskab end du selv har.

Read more

1 aug 2025

Kan man køre rundt i en papkasse!?

Måske er svaret logisk.
Men vi har som minimum, gjort et ihærdigt forsøg!

Bevidste valg kan træffes, lige så vel som bevidste fravalg kan træffes træffes.
Det vigtige for os, er at vores valg altid (i videst muligt omfang), har ansvarlighed for øje

Vi har valgt, at køre så grønt som overhoved muligt.

Vi tilbagelægger mere end 200.000 km. Om året på vores firmabiler. Det gør vi fordi vi gerne kommer ud til jer for at forstå jeres hverdag inden vi taler om emballage.

Read more

31 jul 2025

PAP er vel bare tykkere papir!?

Tjaaaa…. En cykel er også bare en cykel, ville ingen cykelrytter i Tour de France sige.

Tag cyklen på billede og spørg dig selv – ”ville jeg stille op i en konkurrence på den cykel”?

Misforstå os ikke. Der er intet i vejen med cyklen på billede. Men hver ting, til sin tid. Selvom den fortsat løser opgaven med at komme fra A-B, så er den muligvis ikke optimal for at optimere værdikæden mest muligt på rejsen fra A-B og ej heller med de færreste ressourcer.

 

Read more