Få mere ud af din eksport – allerede i morgen!

I det her blogindlæg viser vi dig pakke optimeringer i en skibscontainer.

Dine emballagevaner kan være dyre, ineffektive og ikke mindst besværlige for dine kunder.
Traditionel eksportemballage fejler ingenting. Det har fungeret for mange virksomheder i år hundreder,
men måske er tiden inde til at gøre op med vanerne, tænke anderledes & arbejde mere effektivt.

Hvis du eksporterer via SØ – er det (formentlig) via en container. Det kan både være en omkostningsfuld affære og utrolig ineffektivt, hvis du benytter emballage som træ eller finér i traditionelle dimensioner. Du eksporterer faktisk ofte bare luft.

Ja, du læste rigtigt.

LUFT!

Inden du trykker på krydset i hjørnet af arrighed, så lad os forklare dig hvad vi mener.

 

Der findes typisk 3 slags containere som lastes på et containerskib.

20 fods, 40 fods eller 40 fods high cube.

Alle de 3 container typer, har en bredde på 2.35 M.

Lad os så antage at I eksporterer med traditionel emballage, med traditionelle dimensioner. (EU paller 1200 mm x 800 mm)

Her illustreret via billeder, hvor det blå markeret område er containeren, mens pallerne, ja er pallerne. 

 

Du ser det nok allerede. Målene går ikke op og der vil derfor være spildplads. Samme scenarie vil opstå hvis vi vender den ene op, som vist herunder.

Spildpladsen i det her tilfælde er 30 cm. I bredden. De 30 cm. Skal du lige huske at gange op med containerens længde, for du mister 30 cm. Hele vejen ned gennem containeren. (Det er meget omkostningsfyldt at fragt luft!)

Med vores emballager, skræddersyer vi emballagerne, så de kan pakkes som vist i hvide felter, op det nederste billede.

 

I sidste ende, er det naturligvis dit produkt der bestemmer dimensionerne på emballagen, men muligheden for at optimere pakningen af din container – er langt større med vores emballage.

Det handler om at tænke ud af papkassen og det kender vi nogle der gør – med +100 års erfaring med – nemlig os!

 

Måske du nu tænker – ”pyha, godt vi ikke eksporterer via SØ”

Kan du selv gætte hvad det generelle billede er på optimering af plads, når det kommer til eksport via vej, tog eller fly?

 

Vil du også høre nærmere om dine optimeringsmuligheder?

Scan QR koden og find din rådgiver!

Related Articles

AI, 5G og droner – men hvem pakker stadig dine varer?

Jep det er nemlig mennesker!
Velkommen til 2025.
Vi har selvkørende biler, kunstig intelligens der skriver Shakespeare-sonetter (og mødeindkaldelser med alt for mange emojis), og robotplæneklippere, der hedder “Mowgli” som sender dig push notifikationer.

Read more

Emballage og dating, har mere tilfælles end du tror

Paralleller mellem dating-profiler og emballagedesign:
Det handler om præsentation, førstehåndsindtryk og indhold. Forestil dig følgende: Du matcher med en person på en dating-app. Profilbilledet er skarpt. Bio’en er snappy: “Elsker god vin, dybe samtaler og bæredygtighed.”

Read more

Derfor bør din emballageleverandør være en del af din logistikstrategi

Når emballage og supply chain arbejder sammen, opstår de bedste resultater.
I mange virksomheder betragtes emballage stadig som en isoleret indkøbsopgave. Man bestiller, man pakker, man sender.
Men i en moderne, globaliseret og presset forsyningskæde er det en forældet tilgang.
Læs hvorfor her!

Read more

EMBALLAGEN – samfundets oversete superhelt

Vi syntes slet ikke emballagen får nok anderkendelse!
Derfor vil vi gerne prikke lidt til dine perspektiver.

Forestil dig en verden uden emballage.

Nej, vent… stop…
Du kom måske lige til at tænke på dengang en overmoden banan, lå direkte i tasken sammen med dine papirer og din PC?

Read more

3 emballagetrends du skal kende i 2025

Fremtidens emballage: trends og innovationer.

Emballage er ikke længere kun en praktisk nødvendighed – det er blevet et strategisk konkurrenceparameter. I 2025 stiller både kunder, myndigheder og miljø endnu højere krav til, hvordan varer pakkes, transporteres og genbruges/genanvendes.
Hos FARUSA følger vi udviklingen tæt – og vi deltager aktivt i at forme fremtidens løsninger.

Read more

Derfor er billig emballage, ofte den dyreste løsning

– Total Cost of Ownership (TCO): Tænk længere end enhedsprisen!

Når indkøb og logistikafdelinger skal vælge emballage, er det fristende at fokusere på én ting: prisen per enhed. Og det giver mening – på papiret.
Men virkeligheden stopper ikke ved indkøbsprisen. Skader under transport, overflødig vægt, håndteringsproblemer og kundereklamationer, kan gøre den “billige” emballage – til en dyr ”fornøjelse.

Read more